Berita Terkini

Himpunan Cerita-Cerita Menarik Terkini

Beto Kusyairy buat Najib ketawa

  
KENANGAN bekerja menjadi maskot Along banyak mendedahkan Beto ke dunia lakonan.

PELAKON Beto Kusyairy mempunyai kelompok peminatnya yang tersendiri. Kebanyakan yang menyanjungi lakonan figura bernama Nurkusyairy Zakuan itu adalah kerana sandaran bakat dan usaha keras pelakon itu yang dilihat semakin menonjol.
Satu persatu naskhah lakonannya meletakkan nama Beto semakin ke atas. Namun, empunya diri kekal merendah diri biarpun terlibat dalam banyak naskhah termasuklah telefilem Tersasar Di Jalan Mu, Runtuhnya Sebuah Dosa, Takbur Seorang Isteri dan Uri serta beberapa buah filem termasuklah Syaitan, Kami The Movie, Nur Kasih The Movie, Sesuatu Yang Tertinggal dan Chow Kit.
"Saya tidak anggap diri sudah popular. Bahkan tidak terlintas untuk memikirkan tentang hal itu kerana mahu memberi tumpuan terhadap kerja saya sebagai pelakon," ujar lulusan Diploma Perhotelan dari Universiti Teknologi MARA (UiTM) yang berusia 33 tahun itu.
Dalam mencipta nama, Beto tidak berhenti-henti memburu naskhah-naskhah yang berkualiti. Selain bakal muncul dengan beberapa buah filem seperti Bravo 5, Balun dan Gila Baby, Beto kini sedang sibuk menjalani penggambaran filem CEO.
Digandingkan bersama pelakon Remy Ishak, Christine Suzanne dan Deanna Yusoff dalam filem arahan pengarah muda, Razaisham Rashid itu, jelas Beto, dia tidak ragu-ragu biarpun bekerja di bawah arahan 'orang baharu'.
"Sebuah naskhah komedi boleh menjadi filem yang bagus jika pengolahannya dilakukan secara bijak. Sebagai seorang pelakon, menjayakan watak seperti yang diinginkan dianggap sebagai kejayaan biarpun bergenre serius mahupun komedi.
"Namun, soal pengarah baharu atau lama tidak menjadi masalah besar. Selepas latihan membaca skrip, kepercayaan saya kepada pengarahnya juga semakin bertambah," kata pemenang anugerah Pelakon Lelaki Terbaik Anugerah Tribute P. Ramlee pada Jun lalu menerusi telefilem Selagi Cinta Berzikir itu.
Filem CEO yang diterbitkan oleh ARAfilm Sdn. Bhd. mula menjalani penggambaran selama 25 hari sejak Jun lalu. Ia dijangka ditayangkan di pawagam seluruh negara pada suku pertama tahun hadapan.
-Kosmo
0 Komentar untuk "Beto Kusyairy buat Najib ketawa"

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info