Berita Terkini

Himpunan Cerita-Cerita Menarik Terkini

Nabila, Fouziah & Maria terus bersinar

Nabila, Fouziah & Maria terus bersinar
NAMA pelakon Nabila Huda, sememangnya tidak perlu diperkenalkan lagi, walaupun dia sering dikaitkan dengan pelbagai kontroversi, namun bakat lakonannya bukanlah calang-calang.

Berilah apa sahaja watak kepadanya tidak kiralah baik atau jahat, pasti hasilnya tidak mengecewakan penonton.

Begitu juga dengan pelakon Fouziah Gous yang turut memiliki kelebihan yang sama. Kekuatannya dalam menghayati setiap karakter nyata mampu memberi impak yang kuat dalam setiap  lakonannya.

Berlainan pula dengan pelakon jelita, Maria Farida, usia kariernya sudah cukup mematangkan setiap lakonan yang ditampilkan.

Walaupun usia semakin meningkat, namun itu bukanlah penghalang buat dirinya untuk meneruskan minatnya terhadap bidang lakonan.

Menemui ketiga-tiga aktres ini pada majlis pelancaran koleksi terbaru barang kemas berjenama, Habib Jewels, Cherita di Pagi Raya sempena Aidilfitri, bertempat di Ampang, Rabu lalu, Zass sempat menemu bual mereka berkongsi perkembangan semasa mereka. Mari kita ikuti cerita mereka.

Nabila bersyukur

Bagi pengikut drama popular Teduhan Kasih yang telah pun melabuhkan tirai beberapa hari lalu, pasti anda sangat mengenali watak Ayu yang digalas pelakon Nabila Huda.

Ternyata, watak antagonis yang dimainkan Nabila memberi impak terhadap drama itu sehingga ada penonton terbawa-bawa perasaan benci terhadap dirinya.

Jelas Nabila, apa yang dilakukan  hanyalah sekadar lakonan semata-mata dan dia tidak ada sebab untuk membuat perangai seperti itu.

"Itu semua lakonan dan realitinya saya bukanlah seperti watak Ayu. Saya bawa watak itu berdasarkan imaginasi saya sendiri, sebab bagi saya ia lebih mudah dan saya juga tidak nafikan kadang-kadang kita lakukan sesuatu yang tak dijangka.

"Saya memang tidak suka perempuan jenis macam itu dan sebab itu jugalah saya memang tidak boleh lihat diri saya dalam karakter itu.

Tambah Nabila, dia bersyukur  bakat lakonannya mula mendapat perhatian dan diterima masyarakat.

"Saya gembira kerana penonton sekarang sudah boleh terima bakat saya seadanya tanpa mengaitkan kisah peribadi dan kerjaya saya.

"Dengan kepercayaan ini, saya akan bekerja dengan lebih bersungguh-sungguh dan itu bukanlah semata-mata untuk raih populariti cuma saya mahu buktikan saya memang ada bakat untuk dikongsi bersama orang lain," katanya.

Berat tinggalkan anak

Berkongsi cerita mengenai perkembangan lain, Nabila memberitahu, dia kini sedang menjalani penggambaran drama bersiri Jodoh Itu Milik Kita di New Zealand.

Menurutnya, atas tuntutan kerja itu dia juga terpaksa berjauhan dengan puteri kesayangannya, Keisha Laila, 3.

"Saya akan berada di sana lebih kurang dua minggu. Sebenarnya saya dah biasa buat penggambaran di luar negara dan pada masa yang sama berjauhan dengan Keisha, tapi saya akui memang sedih untuk tinggalkan dia tapi situasi tidak sesuai dan saya terpaksa.

"Memandangkan dia masih kecil, saya memang tidak boleh bawa dia sekali. Tunggulah dia besar sedikit baru saya akan bawa dia," katanya.

Dalam perkembangan lain, Nabila turut akan ke Itali untuk penggambaran drama Sangkar pada sambutan Aidilfitri ke lima nanti.

Fouziah Gous belum tetap tarikh

Walaupun telah selamat mengikat tali pertunangan pada 1 Jun lalu dan pada masa yang sama merancang untuk menamatkan zaman bujang pada akhir tahun ini, aktres Fouziah Gous sehingga hari ini masih belum punya tarikh tetap untuk melangsungkan pernikahannya bersama ahli perniagaan dan perunding kewangan, Md Zhafran.

Menjelaskan perkara itu, Fouziah memberitahu, tarikh sebenar majlis pernikahannya masih belum ditetap kerana tunggu kata putus abangnya.

"Memang kami akan langsungkan pernikahan tahun ini juga, tapi tarikh sebenar belum kami putuskan disebabkan abang saya akan berpindah sementara ke Amerika Syarikat atas urusan perniagaannya akhir tahun ini.

"Jadi, saya akan berkahwin sebelum dia pindah ke sana. Sekarang ni saya tengah tunggu jawapan dia, kalau semuanya 'okey' kami akan kahwin secepatnya. Apa yang penting saya mahu dia ada bersama pada majlis pernikahan kami nanti," jelasnya.

Berkongsi perasaannya bergelar tunangan orang, Fouziah akui dirinya lebih bahagia dan berasa bertuah kerana dipertemukan dengan jejaka yang amat memahami dirinya.

"Dari segi kerja tak banyak beza. Cuma sekarang lebih seronok sebab ada orang ambil tahu apa kita buat, mana kita pergi.

"Kalau saya mahu ke mana-mana akan beritahu dia terlebih dahulu berbeza ketika zaman solo, kita buat apa yang kita suka sendiri.

“Saya juga bersyukur kami satu kepala. Jadi apa-apa perkara kami senang berbincang, tapi kalau ada perkara yang kami tidak bersependapat, salah seorang akan mengalah," katanya sambil tersenyum.

Bahagi masa

Walaupun sibuk dengan perancangan perkahwinannya dan karier lakonannya, Fouziah turut memberi perhatian terhadap perniagaan sarang burungnya yang kini sedang berada dalam proses pengeluaran.

Katanya, dia bersyukur kerana tunangnya juga merupakan rakan kongsi perniagaan dijalankan.

"Bukan setakat urusan perkahwinan, Zafran turut uruskan perniagaan kami bersama. Dari situ beban kerja saya tidaklah terlalu berat.

"Tambahan pula dalam masa yang sama saya sibuk jalani penggambaran drama bersiri yang memang memerlukan masa panjang," katanya.

Maria menari dalam filem

Menyentuh mengenai perjalanan karier lakonannya, Maria Farida memberitahu, kini dia sibuk menjalani beberapa penggambaran drama dan filem.

Menurutnya, selepas tamat menjalani penggambaran drama fantasi Pujangga Budiman siaran TVi, dia akan menjayakan filem Showdown The Movie yang turut dilakonkan Izara Aishah.

"Dalam filem ini saya memegang watak sebagai pemilik studio tarian dan pakar dalam tarian klasik bersama anak perempuan saya, yang dilakonkan oleh Izara Aishah.

"Lakonan kali ini mungkin berbeza daripada lakonan lain sebab saya perlu menari dan ia beri pengalaman berharga buat saya, "katanya.

Bersyukur dengan tawaran lakonan yang tidak putus-putus, Maria bagaimanapun terpaksa mengorbankan masanya untuk menyempurnakan tugasannya.

"Sepatutnya bulan puasa ini saya mahu berehat, tapi kebetulan tawaran lakonan ada, saya terpaksa lupakan hasrat itu.

"Mungkin selepas semuanya selesai, saya akan ambil masa untuk berehat sambil bercuti bersama keluarga," katanya.

Gilakan aksesori

Mengakui kepentingan barang kemas sebagai pelengkap gaya, pelakon jelita, Maria Farida mengatakan dia peminat tegar aksesori.

Malah baginya, reka bentuk menarik dan anggun antara pilihan yang tepat terhadap barang kemas yang ingin dibeli.

"Ya memang saya peminat barang kemas. Asalkan menarik dan kelihatan anggun, ia cukup buat saya tertarik," jelasnya.
-Sinar harian
0 Komentar untuk "Nabila, Fouziah & Maria terus bersinar"

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info