Berita Terkini

Himpunan Cerita-Cerita Menarik Terkini

Budak 4 Tahun Maut, Tertinggal Dalam Kereta Lebih 8 Jam

Seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun ditemui mati selepas ditinggalkan selama lebih lapan jam di dalam kereta milik bapanya di kawasan letak kereta perkarangan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kuala Nerang semalam.

Difahamkan, bapa mangsa dikenali sebagai Adnan Salleh berusia lingkungan 40-an yang merupakan seorang guru agama dikatakan meletakkan keretanya dipercayai jenis Perodua Viva di situ tanpa menyedari anaknya, Muhammad Aqil Arfan masih berada di dalam kereta.

Menurut seorang saudara mangsa, Soaid Adam, 45, Adnan bersama isteri dikenali sebagai Asiah Abu, 30-an dan juga mangsa keluar dari rumahnya di Kampung Padang Durian, Padang Kerbau, Pendang menuju ke Kuala Nerang kira-kira pukul 6.45 pagi semalam.

"Adnan terus menghantar isterinya yang juga seorang guru ke Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Syed Ahmad dahulu sebelum terus ke SMK Kuala Nerang tanpa menghantar anaknya ke tadika terlebih dahulu kira-kira pukul 7.30 pagi.

"Dia secara tidak sengaja terlupa bahawa anaknya yang tidur masih di dalam kereta dan hanya menyedari anaknya kira-kira pukul 4 petang ketika mahu pulang," katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini hari ini.

Beliau berkata, arwah Muhammad Aqil Arfan ditemui dalam keadaan tidak sedarkan diri sebelum disahkan meninggal dunia sebaik tiba di bahagian kecemasan Hospital Kuala Nerang.
sumber: kezoom
0 Komentar untuk "Budak 4 Tahun Maut, Tertinggal Dalam Kereta Lebih 8 Jam"

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info