Berita Terkini

Himpunan Cerita-Cerita Menarik Terkini

Panduan Kreatif Guna Semula Botol Plastik Minuman


Dalam musim perayaan inipastinya ramai yang memilih minuman di dalam botol plastikuntuk dijadikan hidangan kepada para tetamu.

Bukan sekadar botol minuman, malah kebanyakan masyarakat hari ini memilih untuk menggunakan perkakas plastik lain seperti sudu, garfu, cawan mahupun pinggan atau mangkuk semata-mata untuk mengurangkan beban mencuci.

Tinjauan portal murai.com.my ketika menghadiri beberapa majlis hari raya, ramai yang lebih gemar membuang perkakas itu berbanding mencuci atau menggunakannya semula untuk kegunaan pada masa akan datang.

Berikut adalah beberapa idea kreatif dan bermanfaat yang boleh diaplikasi bagi menggunakan semula barangan plastik supaya tidak di buang begitu sahaja.

Diharap idea ini akan dapat memberi kesedaran kepada orang ramai supaya dapat menghargai barangan plastik dan mengamalkan amalan kitar semula bagi menjamin kesejahteraan alam sekitar untuk kebahagiaan generasi akan datang.

Malahan itu juga ianya dapat menjana pendapatan serta mencantikkan ruang kediaman sebagai aset dekorasi mahligai masing-masing.

Bekas menanam pokok


Lampu hiasan kediaman


Bekas menyimpan perhiasan
>
Pasu comel kanak-kanak

>Bekas penyimpan duit syiling

Penyapu

Lampu hiasan gantung

Sampan


Bekas penyimpan pensel warna

Kerusi Ottoman


Langsir


Penghias dinding rumah
sumber;http://www.murai.com.my
0 Komentar untuk "Panduan Kreatif Guna Semula Botol Plastik Minuman"

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info