Berita Terkini

Himpunan Cerita-Cerita Menarik Terkini

Bulan madu ditaja?

ANGGAP gosip yang mendakwa dia mengongkong Zain sebagai perkara remeh.

MANIS dan ayu sungguh pelakon cantik Rozita Che Wan bertudung di bulan Ramadan ini. Mana tidak cair si kekasih hati, Zain Saidin. Katanya, bertudung memang menjadi imej dan penampilan sebagai tanda hormat setiap kali menjelang bulan puasa. Hai, bulan puasa je? Bulan lain?

"Saya belum bersedia lagi untuk berhijab. Mungkin suatu hari nanti. Dah terbuka hati. Siapa tahu kan," jawapan yang sangat jujur dan ikhlas diberikan kepada Hits ketika ditanya mengenai niat untuk memakai tudung.

Tidak mahu cerita panjang lebar, Hits terus mengajukan soalan tentang persiapan perkahwinannya. Walaupun di bulan Ramadan, soalan itu tetap utama. Yelah, mesti ramai peminat yang ingin tahu apa yang mereka sudah lakukan untuk majlis yang bakal diadakan pada penghujung tahun ini. Tidak sabar rasanya melihat Rozita atau lebih mesra dipanggil Che Ta berada di atas pelamin bersama kekasih hati yang muda, Zain Saidin, 29.

Dikhabarkan baru-baru ini Che Ta, 42, menjelaskan bahawa sudah ada beberapa penaja yang sudi membantu majlis pernikahannya yang merangkumi tajaan pakaian, lokasi, makanan dan sebagainya. Kali ini lain pula cerita yang timbul.

Rupa-rupanya, menurut Che Ta, pakej bulan madu mereka juga sudah siap disediakan. Wah, memang gembiralah empunya badan. Mana tidaknya, tarikh belum ditetapkan lagi, sudah banyak pula tajaan yang Che Ta dapat.

"Memang sudah ada pakej bulan madu itu. Cuma tidak tentukan tempat lagi. Lokasi itu nanti akan saya tentukan bersama dengan Zain. Biar ia bersesuaian dengan citarasa kami berdua.

"Saya memang cukup bersyukur dan berterima kasih kepada pihak yang ingin memberi tajaan dalam majlis pernikahan saya nanti.

"Tidak sangka dan rasa sangat bertuah dengan tajaan tersebut tetapi saya juga tidak akan bergantung semata-mata kepada tajaan itu. Saya dan Zain sama-sama membuat persiapan.

"Kalau di belah saya, saya sediakan untuk majlis sebelah saya. Begitu juga dia (Zain). Kami sama-sama sudah bersedia.

"Saya sebenarnya tidak kisah jika majlis kami tidak dibuat secara besar-besaran, asalkan majlis berlangsung dengan penuh meriah dan berjalan dengan lancar," kata Che Ta yang tidak merahsiakan persiapan majlis perkahwinan kedua buat dirinya.

Akui Che Ta, dia tidak memilih untuk mengikat tali pertunangan dengan kekasihnya kerana sudah lama kenal antara satu sama lain.

"Bagi saya, bertunang adalah satu tempoh atau proses untuk mengenali pasangan kita dengan lebih dekat. Kami dah kenal lama, jadi saya rasa kami tak perlu bertunang.

"Saya bakal berkahwin dengan lelaki bujang dan ini merupakan perkahwinan pertama buat Zain.

"Jadi, mungkin kami akan adakan sebuah majlis yang istimewa untuk dijadikan memori indah buat kami berdua," ujar Che Ta dengan ukiran senyuman manis.

Ditanya mengenai sifat Zain terhadap anak-anak, Che Ta juga mengaku Zain sangat rapat dengan dua orang anak terunanya, Ammar Effendy, 17, dan Aniq Ezzra, 15.

"Tidak saya nafikan, Zain memang sangat rapat dengan Ammar dan Aniq. Mereka juga saya lihat sudah seperti kawan baik. Sebab itu mereka sangat mesra.

-Utusan
0 Komentar untuk "Bulan madu ditaja?"

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info