Berita Terkini

Himpunan Cerita-Cerita Menarik Terkini

Kisah Sebelum Tertubuhnya Negara Haram ISRAEL

Bangsa Yahudi pada waktu itu sangat kurang menonjol, introvert, dan berada di kasta paling bawah dalam masyarakat. Ibarat bangla di Malaysia.
Budapest, 2 Mei 1860, Rabu, lahir seorang bayi berbangsa Yahudi yang diberi nama "Theodor Herzl."
Di seberang rumahnya berdiri "Sinagog Liberal" yang menjadi tempat Herzl belajar segala tradisi dan ajaran Yahudi. Bersama ayahnya, Herzl yang masih kecil selalu merayakan hari-hari suci Yahudi di Sinagog itu.
Theodor Herzl membesar bersama ajaran Yahudi.

Ketika Herzl berusia 12 tahun, dia membaca sebuah buku tentang "Kedatangan Raja (Dajjal) yang menamatkan penderitaan kaum Yahudi".
Buku itu sangat memberi kesan pada Herzl dan bersatu menjadi mimpi dan impiannya. "Raja (Dajjal) Yang Dinanti-nanti".
Herzl membesar menjadi seorang pemuda yang sangat suka dan meminati bidang Sastera. Ketika usia 15 tahun, Herzl terlibat aktif dalam kegiatan sastera di sekolahnya. Dia tidak tertarik dengan ilmu2 Sains.

Pada zaman itu, 1870-an. Bangsa Yahudi sgt terbelakang, ketinggalan, introvert, rendah diri, dan sangat rendah dibandingkan dgn bangsa lain.

Herzl melanjutkan pelajaran ke universiti dan menjadi mahasiswa fakulti undang-undang di Vienna. Herzl sangat suka membaca. Salah 1 buku yang berpengaruh pada dirinya berjudul "The Jewish Problem as a Problem of Race, Moral & Culture". Buku yang membahaskan secara ilmiah tentang sindrom rendah diri bangsa Yahudi. Buku ini menaikkan kemarahan Herzl. Penulis buku itu telah mengkritik sikap bangsa Yahudi. Herzl sangat marah. Ini memacu Herzl menulis buku "Der Judeenstat".

Buku "Der Judeenstat" menjadi buku penting tertubuhnya negara haram "Israel"

Herzl tamat pengajiannya dalam bidang perundangan dan menjalani praktikal di Mahkamah Salzburg.Ketika praktikal di Mahkamah Salzburg, Herzl mengalami diskriminasi kerana dia seorang Yahudi. Pada masa itu, Yahudi sering didiskriminasi. Herzl dihadapkan oleh kenyataan bahawa sbg seorang Yahudi, dia tidak boleh dinaikkan pangkat.

Ditempat Herzl berkerja telah ditetapkan syarat, jika mahu dinaikkan pangkat, dia perlu secara sukarela memilih untuk ke agama Kristian. Ertinya, Herzl harus tinggalkan Yahudi yang sudah menjadi sebahagian besar dari hidupnya. Beliau menolak untuk mengkhianati agama dan tradisi Yahudi, Herzl menarik diri dan meletak jawatan sebagai pegawai kerajaan.

Herzl memulakan perjalanan spiritual ke Belgium, Holland dan Berlin. Di negara yang dilawatinya, dia menjalin hubungan dengan orang2 penting yang simpati pada nasib bangsa Yahudi. Herzl juga menjadi pengedar akhbar dan tulisannya secara tetap diterbitkan. Tulisan2 Herzl menceritakan tentang kehidupan dan masyarakat Yahudi. Salah 1 karya Herzl yang hebat adalah "Ghetto-Ghetto" yang tersebar di seantero Eropah. Pengaruh Herzl semakin kuat dengan kedudukannya sebagai seorang penulis yang mewakili media ternama di Eropah. 1 hari, Herzl terbaca sebuah novel berjudul "Femme de Claude".

Dalam novel itu, ada seorang karakter pemuda Yahudi yang ingin mencari di mana tanah air suku bangsanya. Daniel dlm novel itu, merasa adakah Yahudi lain juga memiliki perasaan yg sama. Mencari di mana tanah air mereka. Kerana Yahudi tiada negara. Daniel mahu mencari tanah yahudi yang memiliki sejarah yang menyimpan identiti bangsa Yahudi. Seandainya tanah air Yahudi itu ditemui suatu hari nanti, adakah kaum Yahudi diseluruh dunia boleh disatukan di situ? Selama berabad-abad bangsa Yahudi telah terpisah-pisah ke serata dunia tanpa tanah air. Satu-satunya yang Daniel mahukan ialah menyatukan Yahudi.
2 April 1895, Herzl menghadiri 1 pilihanraya di Vienna, dia melihat betapa besarnya bilangan Anti-Yahudi. Sangat dahsyat jumlahnya. Buku "The Condition of Jews" berisi peristiwa2 penting bangsa Yahudi. Selepas buku itu terbit, fikiran Herzl dihantui oleh semua masalah yang dihadapi bangsa Yahudi. Herzl mula terfikir, semua masalah Yahudi ini akan selesai sekiranya dia mendapatkan "The Promised Land (Tanah Yang Dijanjikan)".

Dan untuk mendapatkan The Promised Land, harus dimulakan dengan menanam kesedaran dalam minda semua bangsa Yahudi. Herzl mula mempopularkan idea tentang "The Promised Land" melalui media massa, buku, pamflet, lagu, dan lukisan. Herzl kemudian dihantui oleh fikirannya, dia mungkin akan meninggal dunia sebelum idea tentang The Promised Land (Palestin) itu tercapai. Selama 5 hari Herzl memaksa diri berfikir tentang nasib orang2 Yahudi. Kemudian terhasil karya "Address to the Rothschiods". "Address to the Rothschilds" diedarkan serta dibaca oleh kalangan yang sangat terbatas, para pemimpin Yahudi di Eropah.

Buku "Address to the Rothschilds" dikirim kepada pemimpin2 masyarakat Yahudi, ahli politik dan orang2 berpengaruh sahaja. Hanya dalam tempoh yang singkat, buku "Address to the Rothschilds" diterjemah ke dalam banyak bahasa. Herzl mendapat banyak respon. Kebanyakan respon yang diterima mengenai buku "Address to the Rothschilds" sangat negatif. Herzl diejek oleh orang ramai. Orang ramai menuduh Herzl ialah seorang yang gila kerana ideanya dalam buku "Address to the Rothschilds".

Di dalam buku "Address to the Rothschilds" terkandung idea tentang gagasan "Zionisme" yang wujud pada hari ini.

Herzl tidak putus asa. Dia mahu tubuhkan 1 komuniti Yahudi yang memiliki pemikiran sepertinya, tentang "The Promised Land ( Palestin)". Herzl mula membangunkan pengaruhnya di Konstantinopel (Istanbul), ketika itu Turki Uthmaniyah berkuasa. Palestin (Promised Land) milik Turki. Herzl kemudian mencipta 1 media yang berpengaruh demi kepentingan idea Zionisme nya. Media berfungsi sebagai salah 1 alat dominan untuk mempercepatkan perpindahan kaum Yahudi ke The Promised Land (Palestin).

Herzl mendekati Jerman dan Empayah Khilafa Turki Uthmaniyah. Jerman dan Turki Uthmaniyah ketika itu bersahabat baik. Tahun demi tahun, dirintis tanpa penat untuk menguasai The Promised Land. Herzl memujuk Kaiser Jerman supaya Khalifah Turki Uthmaniyah melakukan rundingan dengan kaum Yahudi tentang Palestin (The Promised Land). Kaiser Jerman bersedia untuk melindungi orang2 Yahudi jika mereka dipindahkan ke Palestin kelak. Ketika itu Wilhelm menjadi Kaiser Jerman. Rancangan Herzl tidak berjaya. Dia sedar, dia perlukan dana yang sangat besar jika mahu menubuhkan negara Israel.
Herzl kemudian membentuk "Jewish Colonial Trust",sebuah dana abadi umat Yahudi dlm bentuk saham. Dana ini untuk perjuangan The Promised Land. Kaiser Jerman ketika itu bernama Wilhelm, dia menjadi pelindung migrasi Yahudi di Palestin. Palestin ketika itu dibawah jajahan Turki. Gerakan Zionism melalui Herzl telah menyusup masuk dalam pemerintahan Jerman (Sebelum kemunculan Hitler). Tapi pengaruh Zionis dalam kerajaan Turki Uthmaniyah masih belum kuat. Kemudian, ekonomi Eropah tiba2 menjadi buruk.

Ekonomi Turki jatuh, hutang negara menjadi tinggi. Apa yang pelik, ketika Eropah dilanda kegawatan ekonomi. Kelompok elit Yahudi pula berjaya menguasai peredaran wang. Herzl sendiri memiliki jumlah dana yang jauh lebih besar dari dana negara Jerman. Disebabkan hutang negara Turki Uthmaniyah begitu tinggi ketika itu, negara itu diganggu oleh pengaruh kuasa negara2 asing. Herzl memanfaatkan situasi kegawatan ekonomi itu secara maksima. Rangkaian lobi Zionis dibangunkan untuk mempengaruhi negara Eropah. Herzl menawarkan jumlah wang kepada pemerintah Turki untuk mendapatkan Palestin (The Promised Land). Pemerintah Turki menolak permintaan Herzl. Walau seinci pun baginda tidak akan serahkan Palestin kepada Yahudi. Herzl kemudian mendapatkan bantuan British untuk mendapatkan Palestin.

British menawarkan "Uganda" kepada Herzl untuk dijadikan negara Israel. Ketika itu Uganda dilanda wabak penyakit. Sebab itu British mahu menjualnya kepada Yahudi. Idea penubuhan negara Israel di Uganda ditentang hebat oleh anggota Zionis. Wpun Uganda boleh diduduki mereka dgn begitu mudah ketika itu. Zionis berkeras tidak mahu menubuhkan negara di Uganda kerana Uganda bukan The Promised Land. The Promised Land mereka adalah Palestin. Herzl kemudian cuba mendapatkan sokongan dari Vatican City, dia bertemu paderi besar di sana bernama Pope Pius X. Vatican City menentang keras idea penubuhan negara Israel di Palestin.
"Kalau kamu datang ke Palestin & menempatkan Yahudi di sana, aku akan kirimkan pendeta Kristian ke sana utk murtadkan mereka" - Pope Pius X .
Beberapa bulan selepas pertemuan Herzl dan Pope Pius X, dia pun meninggal dunia. Zionis kemudian berpecah.
sumber:http://infosahih.blogspot.com/
2 Komentar untuk "Kisah Sebelum Tertubuhnya Negara Haram ISRAEL"

'protest about the written line in the blog u shared.'
"Bangsa Yahudi pada waktu itu sangat kurang menonjol, introvert, dan berada di kasta paling bawah dalam masyarakat. Ibarat bangla di Malaysia."

Ignorance then and ignorance now.. The Turkish were ignorant about the Holy Quran that made them sell their lands to the Jews which resulted the birth of Israel in Palestine. The result of defying Allah and his instructions in the Holy Quran is in front of the world in the form of sufferings of the Palestinian People. You have showed the height of similar ignorance by comparing Bangladeshi Nationals with the Jews. Bangladesh is a Muslim majority country. Its citizens are "Brothers of Islam" for the Malaysian. They worked hard and helped Malaysia become the nation it is today. All the high raise buildings like the KLCC (the icon of Malaysia) are the fruits of the sweat and blood of Bangladeshi, Indonesian and workers from other countries. They are not a caste of the Malaysian Society. They are the foreign workers who perform the toughest tasks which you cannot even dare to carry out even in your dreams. Ignorance is a crime, ignorance is a sin. Do not be ignorant and blame others. We have enough natural resources
but all we need a leader like "Mahathir Mohamad" Save yourself and embrace Islam. May Allah bless you with cognitive ability and rational thinking.. Ameen!!

'protest about the written line in the blog u shared.'
"Bangsa Yahudi pada waktu itu sangat kurang menonjol, introvert, dan berada di kasta paling bawah dalam masyarakat. Ibarat bangla di Malaysia."

Ignorance then and ignorance now.. The Turkish were ignorant about the Holy Quran that made them sell their lands to the Jews which resulted the birth of Israel in Palestine. The result of defying Allah and his instructions in the Holy Quran is in front of the world in the form of sufferings of the Palestinian People. You have showed the height of similar ignorance by comparing Bangladeshi Nationals with the Jews. Bangladesh is a Muslim majority country. Its citizens are "Brothers of Islam" for the Malaysian. They worked hard and helped Malaysia become the nation it is today. All the high raise buildings like the KLCC (the icon of Malaysia) are the fruits of the sweat and blood of Bangladeshi, Indonesian and workers from other countries. They are not a caste of the Malaysian Society. They are the foreign workers who perform the toughest tasks which you cannot even dare to carry out even in your dreams. Ignorance is a crime, ignorance is a sin. Do not be ignorant and blame others. We have enough natural resources
but all we need a leader like "Mahathir Mohamad" Save yourself and embrace Islam. May Allah bless you with cognitive ability and rational thinking.. Ameen!!

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info